TAM I Z POWROTEM ZA SWOIM KOTEM.







Kosmos spływa tak cicho
jakby nigdy nie istniał.
Kot,
ten z mojej bajki
czuwa nad światem,
który rozumie i czuje  tylko on.
By cisza i spokój,
tak jak wieczność pod gwiazdami ,
tak jak kot na parapecie
były moją przestrzenią.
Moją tkanką i myślą
w bezmiarze oczekiwań
na spokojne sny.




Szarobury kotek z wyleniałym ogonem
ominąwszy szerokim kołem

buroszarego psa który
mógł być też szarobury

ziewnął, przeciągnął się przez płot

jak każdy przyzwoity kot 

i zadarłszy w chmury głowę

wszczął wesoła z psem rozmowę.

Że zaś nie mruczał pod nosem
tylko mówił ludzkim głosem

pies rozumiał to i owo

i co chwila kiwał głową.

Bo faktycznie kot miał rację

coraz bliżej są wakacje 

coraz bliżej jaja święta,

o spacerach też pamiętał.

Wspomniał też na szarym końcu

grzanie boków w jasnym słońcu.

Potem łapy uściskali

jak koledzy się rozstali

i nie było waśni między psem i kotem

bo wiosna zdążała najbłachszym wykrotem

polną ścieżką .mysią dziurą

dziką kaczką ,smaczną kurą 

A nawet ludzie idioci
słuchali tej gadki kociej

jakby wiosna 
dla nich też coś niosła.

Jak podły złodziej

po psie i kocie 
podwórkowe słońce

wyciągają ręce.



Jaki dzień mamy dzisiaj
Nagroda dwa banany
Co za upał .co za żar

Czemu jesteś zatroskany

Przecież obiecała przyjść.


Chłodny rosi ,rosi rosi

deszczyk wonny
co się stało. jakże tak?

gdzie się podział wina smak?

przecież kiedyś musi przyjść.


Gra muzyka. krzesła skaczą

to znów koty się łajdaczą

Ach te koty mój biedaczku
przecież mokniesz. weź parasol.

Przecież obiecała przyjść.


Powiesił się, szkoda

nie sprzyjała mu pogoda

Uśnij miły smacznie śpij,

ona jeszcze może przyjść

przecież obiecała ci.
 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

JESTEM TAKI ,JESTEM TAKI ZMĘCZONY.BOLĄ MNIE RĘCE ,GŁOWA I OBIE NOGI.PĘKA MI SERCE,TYLE SIE DZISIAJ DZIAŁO. WSZYSTKO PRZEZ TUSKA Z JEGO NIEMIECKĄ BANDĄ.

NIE TRZEBA KOŃCZYĆ OXFORDU, YALE CZY HARVARDU, BY ZARABIAĆ MILIONY.JEŚLI TAK CHCE PREZES KACZYŃSKI WYSTARCZY KORESPONDENCYJNA WYŻSZA SZKOŁA OCHRONY ŚRODOWISKA -KIERUNEK BHP.

NOWA MINISTER KULTURY ZAPRAGNĘŁA W PODZIĘKOWANIU NAWIĄZAĆ Z PREMIEREM BLIŻSZY KONTAKT JAK KIEDYŚ Z PEWNYM KOMPOZYTOREM. NIESTETY MATEUSZ PRZEPISAŁ MAJĄTEK NA ŻONĘ. NIE MOŻE WIĘC RYZYKOWAĆ.