Z OKAZJI ICH ŚWIĘTA WSZYSTKIM PANIOM ŻYCZYMY WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO ,ALE TU W STALOWEJ WOLI POLSKIM MŁODYM ŻOŁNIERKOM ŻYCZYMY DOSKONAŁEGO SPRZĘTU I SUKCESÓW NA POLU WALKI. BRAWO.
Zakładając akademię swojego imienia „ Jan Zamojski powiedział :Takie będą Rzeczypospolite jak ich młodzieży chowanie”
Według Australijskiego Instytutu Polityki Strategicznej Strategicznej na 44 badane obszary stosowanych w świecie technologii Chiny dominują w 37.Wykorzystując wiedzę i osiągniecia innych stworzyły podstawy do tego, by stać się światowym supermocarstwem naukowym i technologicznym. Dominują w badaniach nad sztuczną inteligencją i technikami kosmicznymi.
Poza USA i Chinami, krajami, w których prowadzone i publikowane są kluczowe prace związane z innowacjami, są Indie i Wielka Brytania, Południowa Korea, Niemcy, Australia, Włochy, oraz - rzadziej - Japonia. Polska w tym rankingu się nie pojawia. Elektronikę kupujemy głównie właśnie z Chin ,mniej z Korei i Japonii. Uzbrojenie mieliśmy do niedawna radzieckie, dziś kupujemy amerykańskie i koreańskie. Elektrownie jądrowe wybuduje nam amerykański Westinghouse ,polski elektryk przyszłości ma być budowany według niemieckiego projektu, na chińskiej platformie z koreańskimi akumulatorami LG.
Czemu Polska jest tu gdzie jest? Czy
to ziemiańska i katolicka tradycja powodują, że
na globalnym rynku naukowym i przemysłowym gramy jakieś
ogony ,dostajemy do wykonania i późniejszego zmontowania części:
Fiata ,Toyoty, Volkswagena, Kraba, Grundiga, turbin GT8 itd , itp?
Polscy najlepsi inżynierowie i informatycy albo już dawno wyjechali do „Doliny Krzemowej” w USA, do Anglii ,Niemiec ,albo mieszkając w Polsce pracują zdalnie dla zagranicznych firm. Państwo nie jest zainteresowane spółkami technologicznymi ,bo co w nich mogliby robić prezesi i menedżerowie po historii, politologii ,czy ochronie środowiska jak choćby Obajtek Daniel.
Widząc ,że wiedza ,nauka i technika to nie
są polskie mocne strony, a na dodatek odkrycia i
innowacje naruszają często katolicki światopogląd
Polska stawia na to co w naszej historii jest tradycyjne i sprawdzone. Na
patriotyzm i siły zbrojne. Dlatego w szkołach nie ma nadmiaru trudnej chemii ,fizyki
czy matematyki. Minimum ,żeby każdy
wiedział że 2+2 = 4 ,dlaczego niedaleko
spada jabłko od jabłoni i czemu służy
C2H5OH.
Dużo poważniej
traktowane jest wyjaśnianie na historii , HIT i religii
,że Polska jest narodem wybranym, często
krzywdzonym i wykorzystywanym przez sąsiadów. Że jeśli coś się
nam udało to tylko dzięki PISowi, polskiemu Kościołowi
i sprzyjającej Polsce dzięki
nim Opatrzności Bożej.
Społeczeństwu
,a głównie jego przyszłości
młodzieży przekazuje się złotą
zasadę zjednoczonej prawicy katolickiej, że „jeśli
czegoś nie możesz zrobić głową zrób
to ręką i nogą”. Podobnie
jak Rosja czy Korea Północna zastępujące intelektualne i techniczne osiągnięcia
ilością głowic
jądrowych postawiliśmy na siły zbrojne. Szef MON
kupuje za granicą sprzęt
wojskowy szybciej niż ktoś zdoła
policzyć ile to będzie
kosztować i wskaże
skąd wziąć na
to pieniądze. Z dzisiejszych 100 tysięcy
już wkrótce ilość
armatniego mięsa ma wzrosnąć do
tysięcy 350.
Żeby taki wynik osiągnąć
jak najszybciej szkolnictwo musi zostać przestawione na nowe
zmilitaryzowane tory. Służą temu
szkoły parawojskowe na razie średnie, a wkrótce już
jak w Rosji także podstawowe. Zamiast wkuwać
jakieś różniczki czy całki (o których nie słyszeli Kaczyński czy Czarnek ,a kim zostali) wystarczy
na mustrze potrzepać w asfalt butami. Są więc
coraz liczniejsze szkoły wojskowe a w zwykłych szkołach klasy
wojskowe i mundurowe. Ich absolwenci mogą być pewni ,że się w
szkole nie nagłowią ,potem w pracy nie narobią, a
dobrze zarobią.
Oprócz rytmicznego trzepania
butami na mustrze tak ważnego na współczesnym polu walki klasy i szkoły
wojskowe realizują program
kształcenia ogólnego, a także umożliwiają zdobycie specjalistycznej
wiedzy i umiejętności z zakresu
przysposobienia militarnego. Przedmioty prowadzone są przez wykwalifikowaną kadrę dydaktyczną oraz wojskową. W cyklu zajęć teoretycznych i
praktycznych wyszczególniono między innymi:
1.
podstawowe
uwarunkowania służby
wojskowej, podstawy
szkolenia bojowego, taktyki, rozpoznania wojskowego i terenoznawstwa,
2.
obronę przed bronią masowego rażenia,
3.
powszechną obronę przeciwlotniczą,
4.
musztrę, regulaminy i dyscyplinę wojskową,
5.
wychowanie
wojskowe i obywatelskie,
6.
współczesne
konflikty zbrojne,
7.
ochronę i obronę obiektów,
8.
łączność,
9.
zabezpieczenie
logistyczne,
10. budowę i eksploatację uzbrojenia i sprzętu wojskowego,
11. współczesną technikę wojskową.
O innowacjach w Polsce tylko się mówi
i to jako kolejnych przekrętach władzy. W rządowym
programie „Szybka ścieżka - Innowacje cyfrowe" grant
w wysokości blisko 55 mln zł otrzymał 27-latek z Gdańska,
który kilka dni wcześniej założył
firmę, a jedna z białostockich
spółek założona w 2020 r. dostała dotację w wysokości
aż 123 mln zł na
projekt dotyczący ważnego
dla stolicy Podlasia „cyberbezpieczeństwa podmorskiego „.
Przy takim podejściu
Polska
znalazła się na 24 miejscu spośród 27 krajów
członkowskich w najnowszym, opublikowanym przez Komisję, Europejskim Rankingu Innowacyjności 2022.
Komentarze
Prześlij komentarz