REKOMENDUJĘ JAKO NAJLEPSZY Z MOŻLIWYCH WYBÓR MNIE NA SZEFA NBP .USZCZĘŚLIWI ON PREZESA PIS I PREZYDENTA RP, BO DZIĘKI MNIE I RZĄDOWI Z INFLACJĄ 11% JESTEŚMY W CZOŁÓWCE ŚWIATOWEJ.

 

Pod koniec 2021 w rankingu magazynu Global Finance Adam Glapiński znalazł się w gronie 3 najgorszych prezesów banków centralnych w Europie. Otrzymał taką samą notę jak szefowie banków centralnych Białorusi i Ukrainy. Dzięki tej najniższej  w Europie nocie i jednej z najwyższych inflacji prezydent Anżej Duda nie miał najmniejszych wątpliwości komu powierzyć na kolejną kadencję stery polskiej bankowości. Ponieważ wyboru dokonuje Sejm nie według kwalifikacji i dotychczasowych osiągnieć, ale większością głosów kontynuacja cyklu kabaretowo wizjonerskich  show Prezesa Adama jest ku uciesze widzów zapewniona. Oczywiście przy udziale wystrzałowych blond asystentek.  

 Strachy więc na Lachy. Może sobie opozycja ubolewać nad rosnącymi cenami ,ale według władz 11% inflacja nie jest w żadnym wypadku groźna .Na przykład prezes NBP Adam Glapiński  w ubiegłym roku zarobił  o 18 % więcej niż rok wcześniej, więc jest jeszcze 7% na plusie. Trochę mniejsze podwyżki otrzymali rząd, jego funkcjonariusze i parlamentarzyści, ale i tak inflacją nie muszą się przejmować. Gorzej ma strefa budżetowa ,dla której Tusk postuluje 20% podwyżki ,ale tam nikt nikomu przecież nie każe pracować.

 Morawiecki nerwowo szuka winnych drożyzny  jak zwykle gdzie indziej, a to w Brukseli ,a to u Putina tak intensywnie ,że nos mu się co chwila w inną stronę wygina. Przy nim szef NBP jest jak mąż stanu. Sypie jak z rękawa proroctwami, przepowiedniami, krotochwilami. Inflacja rośnie ,żeby miała z czego spadać, a jak za bardzo spadnie ,to znowu musi rosnąć, by potem mogła spadać. Stopy procentowe raz obniżamy, raz podwyższamy bo na tym polega nasza praca tak hojnie opłacana setkami  tysięcy i milionami złotych.

By uświadomić wszystkim czego Polakom może zabraknąć ,jeśli Adam Glapiński jakimś fatalnym zrządzeniem ,na drodze jakiejś dziejowej katastrofy nie zostanie prezesem NBP na następną kadencję kilka z jego najcelniejszych sformułowań:

„Moje zarobki w zeszłym roku rzeczywiście przekroczyły milion, to bardzo dużo. To ogromna suma. Dla mnie to oszołamiające. Pierwszy raz w życiu mi się to zdarzyło. Nie mam dzieci. Nie mam na co gromadzić majątku. Wystarcza mi to, co mam" 

„Mam jedną wadę podstawową. Ja się do niej przyznaję. Moje wypowiedzi mają taki charakter, jestem przyzwyczajony ,że to pycha, że z góry traktuję, że się chwalęNo jest to specyficzne poczucie humoru, taki dystans. Zaręczam państwu, że nie jest to pycha, jestem człowiekiem skromnym, znam swoje możliwości" 

 „Mamy taki polski cud gospodarczy. On nie będzie trwał wiecznie. Przeminie 



 „Dotychczasowy szybki wzrost PKB to zasługa także NBP pod moim przywództwem. Tak samo jak niskie bezrobocie i to, że suchą nogą przeszliśmy przez kryzys gospodarczy związany z pandemią

„Gdyby Polska przystąpiła do strefy euro to znowu jak w PRL jeździlibyśmy do Niemiec zbierać szparagi”.

„Rosnące ceny energii to jedno z głównym źródeł inflacji w Polsce. Przyczyną wzrostu cen energii elektrycznej jest polityka klimatyczna Unii Europejskiej. Gdyby nie ona mielibyśmy w Polsce tanią energię


„Podwyższanie stóp procentowych w reakcji na inflację, którą powodują szoki podażowe, takie jak gwałtowny wzrost cen surowców bądź wywołane przez pandemię zaburzenia w łańcuchach dostaw to szkolny błąd”.

Po tym szkolnym błędzie czyli kilkukrotnych podwyżkach:

„Stoję przed państwem jako jastrząb na czele jastrzębi, które tworzą dziś RPP"

Wybór zatem jest tylko jeden. Adam Glapiński znowu 

na czele, a złoty się po tym wzmocni.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

JESTEM TAKI ,JESTEM TAKI ZMĘCZONY.BOLĄ MNIE RĘCE ,GŁOWA I OBIE NOGI.PĘKA MI SERCE,TYLE SIE DZISIAJ DZIAŁO. WSZYSTKO PRZEZ TUSKA Z JEGO NIEMIECKĄ BANDĄ.

NIE TRZEBA KOŃCZYĆ OXFORDU, YALE CZY HARVARDU, BY ZARABIAĆ MILIONY.JEŚLI TAK CHCE PREZES KACZYŃSKI WYSTARCZY KORESPONDENCYJNA WYŻSZA SZKOŁA OCHRONY ŚRODOWISKA -KIERUNEK BHP.

NOWA MINISTER KULTURY ZAPRAGNĘŁA W PODZIĘKOWANIU NAWIĄZAĆ Z PREMIEREM BLIŻSZY KONTAKT JAK KIEDYŚ Z PEWNYM KOMPOZYTOREM. NIESTETY MATEUSZ PRZEPISAŁ MAJĄTEK NA ŻONĘ. NIE MOŻE WIĘC RYZYKOWAĆ.