DOBRA ZMIANA PRZEBADANA



Nasze notowania rosną jak drożdżowe ciasto  wsadzone do pieca ,do którego ciągle dosypujemy wysokokalorycznego węgla wydobywanego na trzy zmiany przez synów naszej śląskiej ziemi -górników społeczników






Nie jest to oczywiście dziełem żadnego zrządzenia losu, przypadku ,ale świadomej działalności prowadzonej według zamysłu, planu i pomysłu naszego genialnego stratega ,przywódcy i naczelnego dowódcy z Żoliborza. Czasami aż sami się sobie dziwimy ,że niespodziewanie dla wszystkich jesteśmy tak genialni i popularni. Nasze sukcesy i ekscesy stały się na tyle głośne sławne i podziwiane ,że poważni i czołowi naukowcy socjologowie postanowili sprawę zbadać i opisać ,abyśmy mogli śmiało przejść do historii i złotymi zgłoskami w annałach się zapisać. W pewnym przepięknym polskim miasteczku  nazwanym dla zmyłki Miastkiem przeprowadzono bez zawracania głowy serdeczne Polaków rozmowy z których wynikło co wyniknąć miało ,że mamy władzę wspaniałą .Poniżej na raty  cytaty nie na straty  ,czyli co mówią mieszkańcy Miastka "w temacie": 

ZNAM SIĘ NA POLITYCE

Oglądam zawsze Wiadomości na pierwszym TVP, później jest Gość Wieczoru i zapowiedź na pierwszym, na koniec Dziennika, Wiadomości i później przełączam na Info i już wtedy Minęła Dwudziesta, wszystko po kolei leci, albo Forum, albo co tam jeszcze. Bo w ciągu tygodnia to Minęła Dwudziesta jest. Najczęściej Michał Radwan prowadzi, mój ulubiony dziennikarz. Forum jest jeszcze chyba w sobotę i jakaś chyba jest jeszcze, w niedzielę coś jeszcze innego. Oglądam, śledzę, ale na Info właśnie bardzo często (Alicja)
Kościół jest istotnym elementem w życiu tego narodu. Ma prawo mówić i za mało mówi o polityce . Ksiądz wyszedł, proboszcz, żeśmy tam stanęli we dwóch, i mówi: „Mój Boże, patrzcie, tu nie trzeba Sobieskiego”. Szła muzułmanka z pięciorgiem dzieci i mówi: „Tu za parę lat nie będzie trzeba mieć szabli ani tego Sobieskiego z armią, muzułmanie i tak opanują cały kraj, bo rodzą się, a Austriaczki nie rodzą w ogóle dzieci, a tutaj po pięcioro, po sześcioro.(Artur)



Kościół jest istotnym elementem w życiu tego narodu. Ma prawo mówić i za mało mówi o polityce . Ksiądz wyszedł, proboszcz, żeśmy tam stanęli we dwóch, i mówi: „Mój Boże, patrzcie, tu nie trzeba Sobieskiego”. Szła muzułmanka z pięciorgiem dzieci i mówi: „Tu za parę lat nie będzie trzeba mieć szabli ani tego Sobieskiego z armią, muzułmanie i tak opanują cały kraj, bo rodzą się, a Austriaczki nie rodzą w ogóle dzieci, a tutaj po pięcioro, po sześcioro.(Artur)

POLSKA W RUINIE



Za PO było strasznie, powiem szczerze. Afera za aferą i jeszcze nic nie było, co wyszło, to wszystko było zamiatane pod dywan. To było coś niesamowitego. Kłamstwo kłamstwem poganiało. Złodziejstwo niesamowite weszło. Ciągle mówili, że nie mają pieniędzy, budżet pusty, luka w budżecie, a sami się tak obłowili przez te 8 lat, że w głowie się nie mieści. Tylko dla siebie mieli, tak? A teraz stare afery, prywatyzacja w Warszawie jaka wyszła? Z tą Gronkiewicz-Waltz. To normalnie coś niesamowitego. Prezydent nie wiedziała, co się dzieje, jak kamienice za grosze sprzedawała w centrum Warszawy. To był cały obraz PO właśnie. Afera Amber Gold i tam jeszcze inne rzeczy. Syn był zamieszany Tuska. Tuska już tak nienawidzę, że po prostu masakra (Alicja)


500+


Natomiast gdybym nie miała do czynienia z tymi ludźmi w pracy, może bym tak uważała, ale mam taką osobę, która jest w bardzo złej sytuacji i dzięki temu, że dostają te pieniądze, mają pralkę w domu, po prostu, której nie mieli. Więc wie pani, nie mieć pralki w tych czasach, to się nie spotyka. Inni kupili samochód, mimo tego, że mają pięcioro dzieci i nie mieli samochodu. Niech sobie pani wy-obrazi wyjazd do lekarza gdzieś w jakiejś wiosce oddalonej od miasteczka, jak i miasta, bez samochodu. Teraz mają samochód i mogą sobie pojechać gdzieś. Także mało kto sobie zdaje sprawę z tego, że istnieją takie osoby, bo jak się żyje w większych miastach, być może tego się nie zauważa, a ja z nimi rozmawiam i wiem, że dzięki tym pieniądzom po prostu mogą, może nie normalnie żyć, bo to też nie jest normalne życie, ale mieć trochę wygodniej. Także tego było potrzeba na pewno. Też się zastanawiam, wie pani, gdzie są takie właśnie osoby, które po-winny być odpowiedzialne za to, że ci ludzie tak żyli w dalszym ciągu w XXI wieku (Zuzanna)
Natomiast wydaje mi się, że jeśli chodzi o te nielubiane bardzo 500+, to pomogli dużo ludziom i każdy chce mieć tak, jak na Zachodzie, żeby Polska była zachodnim państwem. Jeździłem dużo na Zachód, w tej chwili też czasem mi się zdarza, i widzę, że tam rodzinom z dziećmi się dużo pomaga, a u nas raczej to nie funkcjonowało nigdy. Tak że dali 500+, ludzie z tego robią aferę, natomiast wydaje mi się, że to jest duży plus. Wielu rodzinom pomogli, a nie każdy jest tak, żeby sobie w życiu poradzić i jakiś tam, nie wiadomo jaki, sukces odnieść (Bartosz)
Ja bym tylko nie dała tym bogaczom, tak? Że na drugie, trzecie, mogą wszyscy brać, to mi się nie podoba właśnie tutaj, bo tutaj pieniądze idą wywalone po prostu, jakby można powiedzieć. Tak jak Lis, szczeka, szczeka. Tomasz Lis, ten okropny dziennikarz. Totalnie debil nad debilem. Szczeka, a powiedział, że będzie brał. To jak jest taki honorowy, to nie powinien brać, prawda?
Mają kilka takich, powiedzmy tam, kupili sobie te wybory przede wszystkim tym 500+, bo sypnęli kasą. Zobaczymy, jak to będzie dalej. Czy wystarczy tych pieniędzy, to się okaże, ale jeżeli wprowadzili coś takiego, to powinno to być też przemyślane i zrobione z głową, bo są ludzie dobrze sytuowani, dla których te 500 złotych to jest śmiech i chętnie by nawet nie wzięli, ale skoro państwo daje, to trzeba brać, prawda? (Julia)

Jest rodzina, co potrzebuje te 500+, a jest rodzina, która potrzebuje 500+ na gorzałę, jak to się mówi, nie? Raz tak, raz nie, bo jak dostanie na przykład rodzina, która potrzebuje 500+ i dostaje talon żywnościowy, a potrzebuje ubrań kupić, to wiesz, to jestem za i przeciw […]. Moim zdaniem powinna być jakaś kontrola, żeby jednak to 500+ było przeznaczone dla dzieci, bo to jest dla dzieci przeznaczone, żeby te dzieci utrzymać, a nie na to na przykład, żeby stara osoba nie pracowała, bo ma 500+, to po co ma iść do pracy. Parę dzieci, jak mają, to mają ze 3000 dochodu z 500+, do tego wezmą rodzinne, do tego wezmą jakąś tam opiekę za to, że ma dużo dzieci, wiesz, rodzina „dużodzietna” i oni już wtedy nie pracują, bo po co mają pracować. To powinny być jakieś kontrole. (Renata)


DEMOKRACJA?

Trybunał? Chodziło o to, żeby usunąć tych ludzi, którzy im są niewygodni, i wsadzić swoich, o to uważam, że chodziło, a o co dalej, to już ich prawnicy ustalą , tak? Żeby przejąć, tak jak widać dziś, sprawy. A nowy rząd ma prawo dokonywać takich zmian. Został demokratycznie wybrany (Aleksandra)
Aczkolwiek nie wiem, jak mam ocenić, bo z jednej strony teraz jest odnośnie Trybunału jakieś tam, jak to się nazywa, afera i w ogóle. Odnośnie tych wprowadzonych, dzisiaj nawet słuchałem coś w radiu. Nie wiem, moim zdaniem coś z tymi sądami mamy nie tak, skoro coś tam zaczęli z nimi robić. I faktycznie, z kim by się dookoła nie rozmawiało, to jeśli się powie o sądzie, to każdy, że to są złodzieje i w ogóle. Znaczy, cytuję kogoś, nie to, że ja. Styczności z sądami nie miałem na razie, więc ja tam nie mogę powiedzieć, ale z kim by się dokoła nie rozmawiało, to wiecznie wszystko wytykane i w ogóle, jak jakaś taka sprawa, różnie to bywa .

Nie było o tym mowy wcześniej i Trybunał Konstytucyjny był dla mnie ciałem obcym. To znaczy, wiedziałem, po co jest, ale nie analizowałem nigdy składu osobowego. Dopiero jak to się rozpętało po wygranych wyborach przez PiS, dopiero ja sobie uświadomiłem, po co jest Trybunał Konstytucyjny, w jaki sposób Trybunał Konstytucyjny obsadzony przez właściwych, w cudzysłowie właściwych, ludzi, sędziów, może sparaliżować pracę rządu. Właściwie może doprowadzić do tego, że żadna ustawa, na której by zależało rządzącej partii, nie przeszłaby. Ma do tego pełne prawo. Jak się okazało, skład za rządów PO też był polityczny, tak jak to przedstawiali. Oczywiście, o czym się rzadko mówiło, a jak się mówiło, to ci z PO tak jakby tego nie słyszeli. Teraz mówią, że jest przystawką, że Trybunał teraz jest przystawką PiS i że to jest fasada, a przez 8 lat to był czyją przystawką?




Opinie mieszkańców Miastka zaczerpnięte z pracy:
DOBRA ZMIANA W MIASTKU. NEOAUTORYTARYZM W POLSKIEJ POLITYCE Z PERSPEKTYWY MAŁEGO MIASTA
      Maciej GDULA przy współpracy Katarzyny DĘBSKIEJ i Kamila TREPKI
krytykapolityczna.pl/file/sites/4/2017/10/Dobra-zmiana-w-Miastku.pdf

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

JESTEM TAKI ,JESTEM TAKI ZMĘCZONY.BOLĄ MNIE RĘCE ,GŁOWA I OBIE NOGI.PĘKA MI SERCE,TYLE SIE DZISIAJ DZIAŁO. WSZYSTKO PRZEZ TUSKA Z JEGO NIEMIECKĄ BANDĄ.

NIE TRZEBA KOŃCZYĆ OXFORDU, YALE CZY HARVARDU, BY ZARABIAĆ MILIONY.JEŚLI TAK CHCE PREZES KACZYŃSKI WYSTARCZY KORESPONDENCYJNA WYŻSZA SZKOŁA OCHRONY ŚRODOWISKA -KIERUNEK BHP.

NOWA MINISTER KULTURY ZAPRAGNĘŁA W PODZIĘKOWANIU NAWIĄZAĆ Z PREMIEREM BLIŻSZY KONTAKT JAK KIEDYŚ Z PEWNYM KOMPOZYTOREM. NIESTETY MATEUSZ PRZEPISAŁ MAJĄTEK NA ŻONĘ. NIE MOŻE WIĘC RYZYKOWAĆ.