SPEŁNIAMY MARZENIA POLAKÓW.ZBUDOWALIŚMY NOWĄ DROGĘ MORSKĄ DO POLSKI, KTÓRĄ POPŁYNĄ STATKI PEŁNE POLSKICH TOWARÓW.TERAZ KOLEJ NA MILION SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH IZERA I NAJWIĘKSZY W EUROPIE CENTRALNY PORT KOMUNIKACYJNY.NASZYM CELEM JEST BOGACTWO SUWERENNEJ OJCZYZNY.
Jednym z celów dla jakiego wybudowano przekop Mierzei Wiślanej było skrócenie drogi morskiej z i do Elbląga ,by w obie strony bez ruskiej łaski (cieśnina piławska) mogły popłynąć liczne towary. W ciągu dwóch lat od zakończenia inwestycji pociechę z niej mieli jedynie turyści ,bo przepływały nią głównie kajaki, żaglówki i motorówki.
Największym elbląskim producentem i eksporterem jest wytwarzająca turbiny firma GE ( wczeŚniej Schichau, Zamech, ABB, Alstom)
Postanowiła skorzystać ze stworzonych przez PIS możliwości i wysłać swoje produkty tak rozpropagowaną drogą wodną.
Niestety Czego się można było raczej spodziewać po PISowskiej inwestycji statek płynący z towarem z Elbląga do Hamburga utknął na przekopie Mierzei Wiślanej. Nie działa śluza, która uległa awarii. Powodem jest woda, która w sztormową pogodę wlała się do maszynowni. Nikt z pomysłodawców ,projektantów i wykonawców chcąc dowaliĆ Ruskim nie przewidział ,że na Bałtyku czasem zdarzają się sztormy ,woda się podnosi ,a wiatr wieje w stronę lądu. Podczas właśnie takiego zbiegu wydarzeń woda wdarła się do nie zabezpieczonego budynku w którym znajduje się maszynownia i zalała znajdujące się tam urządzenia. Pierwszy wysłany z Elbląga statek Tanais, nie może więc przepłynąć przez przekop.

Jednostka o określonej
porze miała dotrzeć do portu
w Hamburgu, gdzie znajdujący się na niej towar miał być przeładowany na duży statek oceaniczny, który rozwiezie
turbiny dalej m.in. do Arabii
Saudyjskiej. Wiadomo już ,ze się spóźni i
towar dalej nie popłynie. Kto za to
zapłaci GE ?
Dyrektor Urzędu
Morskiego w Gdyni zapytana o to, jak długo potrwa usuwanie awarii,
odpowiedziała: „mamy nadzieję, że dzisiaj ten statek będzie mógł przepłynąć”. Zaznaczyła, że obecnie trwają analizy, czy można coś zrobić, żeby na przyszłość takie sytuacje nie miały miejsca.
Trwają prace nad usunięciem awarii, jednak nie wiadomo, ile to potrwa. Na razie
kanał żeglugowy
jest zamknięty do
odwołania.
Wcześniej w czerwcu w sprawie najsłynniejszej
zrealizowanej inwestycji PIS zawiadomienia do prokuratury złożyła Najwyższa Izba Kontroli. Śledczy
analizują teraz
ustalenia kontrolerów NIK, według których podczas realizacji inwestycji doszło
do przekroczenia uprawnień bądź niedopełnienia obowiązków przez dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni oraz ówczesnego ministra do spraw
gospodarki morskiej.
Według
NIK dyrektor zaciągnął zobowiązania na inwestycję przekraczając - o
blisko 160 milionów złotych -
całkowity budżet programu. Z tych pieniędzy
finansował też cele
niesłużące
realizacji inwestycji.
Dosłownie
sprawdza sie tu przysłowie „jaki pan taki kram” Na szczęście podobny pomysł produkcji polskiego
samochodu elektrycznego został zatrzymany. Gorzej z CPK. Na szczęście ten nie wyszedł poza sferę projektową ,więc będzie można wszystko zacząć od nowa.
Komentarze
Prześlij komentarz