SPEŁNIAMY MARZENIA POLAKÓW.ZBUDOWALIŚMY NOWĄ DROGĘ MORSKĄ DO POLSKI, KTÓRĄ POPŁYNĄ STATKI PEŁNE POLSKICH TOWARÓW.TERAZ KOLEJ NA MILION SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH IZERA I NAJWIĘKSZY W EUROPIE CENTRALNY PORT KOMUNIKACYJNY.NASZYM CELEM JEST BOGACTWO SUWERENNEJ OJCZYZNY.

 











Jednym z celów dla jakiego wybudowano przekop Mierzei Wiślanej było skrócenie drogi morskiej  z i do Elbląga ,by w obie strony bez ruskiej łaski (cieśnina piławska) mogły popłynąć liczne towary. W ciągu dwóch lat od zakończenia inwestycji pociechę z niej mieli jedynie turyści ,bo przepływały nią głównie kajaki, żaglówki i motorówki.


 Największym elbląskim producentem i eksporterem jest wytwarzająca turbiny firma GE ( wczeŚniej Schichau, Zamech, ABB, Alstom) Postanowiła skorzystać ze stworzonych przez PIS możliwości i wysłać swoje produkty tak rozpropagowaną drogą wodną.

Niestety Czego się można było raczej  spodziewać po PISowskiej inwestycji statek płynący z towarem z Elbląga do Hamburga utknął na przekopie Mierzei Wiślanej. Nie działa śluza, która uległa awarii. Powodem jest woda, która w sztormową pogodę wlała się do maszynowni. Nikt z pomysłodawców ,projektantów i wykonawców chcąc dowaliĆ Ruskim nie przewidział ,że na Bałtyku czasem zdarzają się sztormy ,woda się podnosi ,a wiatr wieje w stronę lądu. Podczas właśnie takiego zbiegu wydarzeń woda wdarła się do nie zabezpieczonego budynku  w którym znajduje się maszynownia i zalała znajdujące się tam urządzenia. Pierwszy wysłany z Elbląga  statek Tanais, nie może więc przepłynąć przez przekop.



 Jednostka o określonej porze miała dotrzeć do portu w Hamburgu, gdzie znajdujący się na niej towar miał być przeładowany na duży statek oceaniczny, który rozwiezie turbiny dalej  m.in. do Arabii Saudyjskiej. Wiadomo już ,ze się spóźni i towar dalej nie popłynie. Kto za  to zapłaci GE ?

Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni zapytana o to, jak długo potrwa usuwanie awarii, odpowiedziała: „mamy nadzieję, że dzisiaj ten statek będzie mógł przepłynąć”. Zaznaczyła, że obecnie trwają analizy, czy można coś zrobić, żeby na przyszłość takie sytuacje nie miały miejsca.

Trwają prace nad usunięciem awarii, jednak nie wiadomo, ile to potrwa. Na razie kanał żeglugowy jest zamknięty do odwołania.

 



Wcześniej w czerwcu w sprawie najsłynniejszej zrealizowanej inwestycji PIS zawiadomienia do prokuratury złożyła Najwyższa Izba Kontroli. Śledczy analizują teraz ustalenia kontrolerów NIK, według których podczas realizacji inwestycji doszło do przekroczenia uprawnień bądź niedopełnienia obowiązków przez dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni oraz ówczesnego ministra do spraw gospodarki morskiej. 

Według NIK dyrektor zaciągnął zobowiązania na inwestycję przekraczając - o blisko 160 milionów złotych - całkowity budżet programu. Z tych pieniędzy finansował też cele niesłużące realizacji inwestycji. 

Dosłownie sprawdza sie tu przysłowie „jaki pan taki kram” Na szczęście podobny pomysł produkcji polskiego samochodu elektrycznego został zatrzymany. Gorzej z CPK. Na szczęście ten nie wyszedł poza sferę projektową ,więc będzie można wszystko zacząć od nowa.

 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

PANIE PRZYCHODZĄ TU W SWOICH PRYWATNYCH SPRAWACH,SPRAWIE DZIECI ,PRAW KOBIET, PRAWA DO SZCZĘŚCIA.MY Z PANEM PREMIEREM JESTEŚMY LUDŹMI WYŻSZYCH CELÓW ,IDEI I PRAWDZIWEJ WIARY .JAK PANIE WIDZĄ NIE MAMY Z WAMI O CZYM GADAĆ.

ZEZNANIE PANI BASI ,ŻE POSŁUŻYŁEM SIĘ JEJ SFAŁSZOWANYM PEŁNOMOCNICTWEM BY PRZEWODZIĆ RADZIE NADZORCZEJ SREBRNEJ PROKURATURA SFAŁSZOWAŁA .MAMY W POLSCE DEMOKRACJĘ WALCZĄCĄ I MAMY PIERWSZĄ OFIARĘ ŚMIERTELNĄ TEJ DEMOKRACJI WALCZĄCEJ.

BOGDAN.JEŚLI TY , PIOTROWICZ , PAWŁOWICZ I RESZTA Z NASZEGO TK NIE DOSTALIŚCIE OD RZĄDU KASY TO JEST JAWNY ZAMACH STANU. ZGŁOŚ TO NATYCHMIAST DO MICHAŁA OSTROWSKIEGO, MOJEGO CZŁOWIEKA W PROKURATURZE. NIECH WSZCZYNA POSTĘPOWANIE I SKŁADA WNIOSEK O ARESZTOWANIE BODNARA I TUSKA.